Valt inlägg:
#57 "Pälsen" av Hjalmar Söderberg... Om man krasst ser på strikta könsroller har det varit ett rent helvete i många fall för kvinnor, vilket du uppenbart inte förstår, då du endast ser vad kvinnorna gör och har gjort? De har oftast - självklart! - b l i v i t valda utan att kunna säga ett "pip"... De har fått föda mäns barn, till vilka de har haft dålig anknytning pga brist av både förälskelse och kärlek till mannen fadern. /// I stora delar av världen är det fortfarande ett stort problem och orsak till en okontrollerad befolkningsökning. Således uppstår "lätt" sextrafficing samt att pedofiler skapas... Olyckliga mödrar blir lätt även dåliga föredömen och bryr sig inte. Blir dysfunktionell. Men risken är stor att hon vrider b r i s t e n på kärlek i sin egen vuxna relation till framförallt sonen, vilket leder till att han ofta blir socialt och emotionellt "kastrerad", och stannar i utvecklingen hos och med hennes även erotiska utspel... Min teori varför det finns så många pedofiler, som i n t e förstår barnet utan tror att det vill ha sex med den vuxne/vuxna bottnar i en låst relation med modern. Han blir "gift" med henne och klarar sen inte andra vuxna relationer. Finns även "pappas flickor" på samma basis. /// Jag förstår alltså inte riktigt din "syn" på kvinnor. I #54 ville jag lyfta fram b a l a n s e n mellan människans inre och yttre kvalitéer. På det sättet menar jag att ingen kan vara så "ful" eller "snygg" att ens h a n d l i n g a r inte får effekter... Även negativa sådana OM brist på både kärlek OCH omdöme saknas.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?