Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Trille: Vad jag förstår är pudelns kärna den att du upplever att du inte blir betraktad som den DU är och därför upplever att du, citat, "tampas emot är känslan av att bara för att jag är ung och ser någorlunda bra ut tas jag inte på allvar vid första anblicken - och det gäller inte bara män utan också kvinnor." Jag underskattar givetvis inte din upplevelse, men vill ställa dig en fråga att kanske grunna på.../// Tror du att vårt yttre inte har någon betydelse alls eller ringa vid kommunikation, vilka signaler i mänskliga möten som du, vi, skickar ut? Anser du att det bara är "insidan" som räknas? Det är däremot en fördom, menar jag. /// Vilka s a m t l i g a intryck vi får av den vi möter är absolut inte oviktigt. Även inkl. rörelser. Det kan till och med vara en fråga om liv och död. /// Ska ta ett annat exempel. Det finns män som i n t e förstår varför de är ensamma eftersom de är sååå snälla att varje kvinna borde falla för dem. De ser sig i spegeln knappt en halv minut, framifrån och från sidan. För handen över håret och sen är de "färdiga" för att alla kvinnor ska falla för dem ;-... Givevis blir det med stor sannolikhet både diskussioner och tjafs om någon "spelar på sitt yttre", då det evolutionärt är kodat att reproducera sig ;- Många människor som arbetar i det offentliga rummet är mycket medvetna om dessa "fenomen" och hur de därför påverkar omgivningen. Både till det yttre OCH inre.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?