Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Inger, Jag har inga konkreta exempel att dela med mig av på Sourze. När jag skrev artikeln hade jag inte specifikt mitt nuvarande jobb i åtanke, jag har inget negativt att säga om min arbetsledare eller om mina kolleger. Det är en känsla jag fått vid många upprepade tillfällen, att det inte är förrän jag får möjlighet att diskutera och komma med idéer som ni ser mig för den jag är så kanske alla känner?. Som jag skrivit tidigare är jag fullt medveten om att alla utsätts för fördomar dagligen, det jag tampas emot är känslan av att bara för att jag är ung och ser någorlunda bra ut tas jag inte på allvar vid första anblicken - och det gäller inte bara män utan också kvinnor. Givetvis är det en subjektiv bedömning, men det är så jag uppfattar min omgivning. Det kan mycket väl vara så att jag inte behöver prestera över förväntan för att få erkännande - problemet ligger kanske hos mig. Det kanske är egna fördomar som sätter käppar i hjulet för mig. Om jag inte har inställningen att jag inte tas på allvar kanske jag aldrig mer upplever det som ett problem. Jag ville ha en diskussion kring fördomar och det fick jag. Jag grubblar vidare. Gott nytt år! Leif; Jag önskar att jag kunde ta åt mig äran för uppståndelsen, men det var som sagt inte jag som satte rubriken eller valde bilden. Jag skrev artikeln i stundens hetta på 20 minuter utan att tänka igenom den så mycket, såhär i efterhand önskar jag att jag inte lämnat så många luckor, då jag känt mig missförstådd mer än en gång. Dock hoppas jag att det inte är bilden av mig som lockat till kommentarer utan ämnet i sig.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?