Valt inlägg:
#27, Aguirre du kommer oftast med länkar och små hintar om vad föregående kommentar saknar. I den 27:e hinten nämner du Birgitta Dahl och hennes agerande som energiminister. Dahl var också ordförande i svenska kommitén för Vietnam, från 1975 känd som Svenska kommittén för Vietnam, Laos och Kambodja. Hennes insikter om hur det fungerade under Pol Pot-regimen var på samma nivå som hennes kunnande om landets energiförsörjning. Enligt mig så skulle hon ha suttit i fängelse för statsfientlig verksamhet. För att även hänga på Bizons vinklingar, så har jag en en hemsnickrad teori om att socialt smittsamma personer är överrepresenterade bland kvinnor. Dahlskan är inte underbegåvad, men hon lät förståndet förföras både hemma och i riksdagshuset. Är min tes för socialt smittsamma personer motsägelsefull om jag undrar över varför det finns så relativt få kvinnliga naturvetenskapare, men är trots det överrepresenterade inom miljöpartiet?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?