Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Inger <### Som jag påpekat förut ger du både DW´s texter och naturvetenskapen alltför stor betydelse. Du kanske inte ska låta dej begränsas av vad den mänskligt och därmed felbara naturvetenskapen har fastslagit eller ej - den kan förvisso tolkas som ett uttryck för en vacklande gud utan självinsikt och i så motto råder det viss överensstämmelse mellan dina utgjutelser och nämnda vetenskap, men dock inte i sak. Huruvida vi inte kan bada i samma flodvåg och ändå andas samma luft som urdjuren är en fråga om tid och inte bara vattnets kretslopp utan alla de energiers kretslopp som ingår i varat - vilket naturligtvis inte har något alls med den bestående förändringen jag talade om mer än att detta är en del av den. Dock väl att märka Inger - företeelsen "den föränderliga människan" ligger mer på det kulturella planet där ämnen som genusvetenskap och könskvotering inte är annat än brickor i spelet i den konstruerade könskamp som jag anser inte gagnar människan då den helt missat vem fienden är. Och kanske det är just där som din hobbyvetenskapliga tolkning av verkligheten kommit mest ur spår - du är för konsekvent i ditt användande av populärvetenskaplig ögonbindel - du förstår eller kanske inte - verkligheten är det nu som är och ändå inte - då enär den registrerats blott bara är ett minne.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?