Rapportera inlägg

Valt inlägg:

# 23 Bizon, du skriver: "men kulturbetingade beteenden kan och bör förändras om dessa inte gagnar formandet av det samhälle vi önskar..." Nja, vet inte riktigt vad du syftar med "kulturbetingade beteenden", då även bakterier måste "odla", göra sig mer resistenta mot människans "vapen" - antibiotika... /// Som jag ser det måste man först respektera o l i k h e t e r mellan könen utifrån funktioner, vilket inte, i sig självt, är orättvist eller ojämlikt! Män och kvinnor upplever stress och smärta olika, har generellt olika kvalitéer i sina sinnesförmågor, tåler droger olika... Men det innebär inte att individer kan och ska övht vara l i k a. Det kan just evolutionsteorin bevisa... Således är homosexualitet 1 möjlighet av många sådana att sexuellt tillfredsställas på för människan. /// Jag blir allt mer tveksam till att man skiljer så starkt på kultur och natur. Däremot är estetiken "borta" ur debatten. Det sköna, det vackra, det goda, det glädjerika som i grunden ä r positivt för människan verkar allt längre borta i en värld som snarare söker våldets och aggressivitetens underhållning... Hjärnforskningen pekar på att man blir empatiskt avtrubbad av för mycket våldsspel. Nej, jag blev inte förvånad av forskningsresultatet som kom för någon vecka sen...

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?