Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#17 "Detta är väl ett lysande exempel på att de faktiskt har lyckats - vi diskuterar ju saken nu", skriver du om yrkes- och utbildningsrådgivare. Nja, nu menade jag på lite "högre" nivå förstås. Man vill ha t ex in kvinnor på tekniska utbildningar och män i omsorgen. Men har man lyckats? Några större förändringar har inte skett och man kan undra varför. /// Det handlar alltså inte om smink, poker, sport och Slitz i första hand... Själv är jag konservativ i spel och vill ha tillbaka fem kort på hand. Poker Det ska fanimig inte vara f ö r enkelt ;- För mig är fotboll även d a n s och rytm. Tyvärr är kvinnliga fotbollsspelare dåliga på "lek med boll" på hög nivå. De kan skjuta och passa, men när det gäller att vara 1 libro i gemenskap klarar kvinnor inte detta. Så är det på alla platser där enbart kvinnor finns, vilket i grunden har, menar jag, en naturlig förklaring. Kvinnan är däremot librot i sitt "eget bo"... Jag kan ge dig flera exempel på manliga libron men kan du ge mig 1 kvinnligt sådant? /// Vidare, förklara för mig, om du kan, varför det fortfarande finns få eller inga kvinnliga filosofer ens i Sverige? Jag vet endast fysikern Bodil Jönsson... /// När det gäller barnsyn är det viktigt att lämna sina egna, föräldrarnas, intressen åt sidan och bejaka barnet som det ÄR och inte vad man vill styra det till och som. Barnet ÄR kapten på sin egen skuta och vi föräldrar är endast lots... Som Bizon även beskriver i #18

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?