Valt inlägg:
Inger #15 Bra att du tog upp följande ur Trilles artikel "Jag vill hellre ha en pojke att skjutsa till fotbollsträningarna än en flicka att köra till hästhoppningen. Stereotyper? Ja. För min tjej kommer klättra och fäktas och göra det bättre än alla andra.". Förvånades över att ingen dittills reagerat. Jag har både arbetat med ungar och har ett litet gäng själv och vet att det är oerhört viktigt att vara väldigt lyhörd för det växande barnets person för att kunna ge det stöd detta barn behöver i sitt sökande efter sin egen identitet och egna intressen. Curling föräldrars ambitioner kan vara nog så välmenande då dom försöker hitta en bana att sopa för sitt barn, och kraven på barnen att bli bäst efter sina föräldrars önskan gör många gånger att föräldrarna sopar banan med barnen som bara blir olyckligare och ohjälpligt tillintetgjorda av sådana föräldrars självhävdelseboehov - för tyvärr är det inte alltid i barnets intresse som dessa föräldrar skjutsar ungar land och rike kring eller står på första coachingplats - fast mer för att ha ett "lyckat" barn att visa upp. Tidningen slitz har dock gått mej förbi - vad är det som är så märkvärdigt med den?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?