Valt inlägg:
Inger, Texten handlade om fördomar och jag gav exempel på sådana. Att jag är medveten om fördomar mot både kvinnor och män är väl helt enkelt ett resultat av att jag läser mycket och gärna diskuterar detta. Jag kan förstå att du tolkar det jag skriver som att jag har massor av fördomar mot män eftersom jag framställer det som att jag är mer man än kvinna om man ser på intressen - men det är ju just detta artikeln handlar om. Att man antar att jag ska vara tjejig och intressera mig för smink och kläder när jag hellre ser på sport och spelar poker. Kvinnor tar mer plats inom dessa områden nuförtiden vilket jag är glad för, men nästan alla nya människor jag möter blir trots det förvånade när jag berättar det för dem. //"Nå, i många år nu har t ex skolors yrkes- och utbildningsrådgivare försökt styra pojkar och flickors val utifrån politiska "jämlikhetsmål". De har alltså inte lyckats precis..." Detta är väl ett lysande exempel på att de faktiskt har lyckats - vi diskuterar ju saken nu.// Angående Slitz svarade jag på detta i en tidigare kommentar. Du skrev "Trille: skippa direkt fördomen om att antingen är man snygg och dum - alt. ful och skärpt/intelligent." Det var exakt detta artikeln handlade om. Tack för att du lade ned tid på att kommentera!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?