Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Dag #45 Har du funderat på en del motsättningar mellan dina anföranden och dina budskap? Citerar//Varje människas innerligaste längtan är att låta Jesus uppfylla henne och låta den framtvingade teatermasken - personen - fara all världens väg. Detta är samtidigt vad som skrämmer oss kanske mer än någonting annat. --- Eventuellt har en del befrielseteologer i latinamerika tankar som likna mina//sc. Jag kanske misstolkar dej, eller så är det bara ett exempel på hur svårt det är att låta jesusuppfyllandet ta plats i ens liv - jag fäster mej vid det du säger om att "låta den framtvingade teatermasken - personen - fara all världens väg" och det jagcentrerade sätt du lägger ann på dina budskap då du poängterar //Eventuellt har en del befrielseteologer i latinamerika tankar som likna mina//sc. Förutsätter vi att det vi talar om är något som kommit till människan genom mognadens insikt äger väl ingen dessa tankar - möjligen reflektionerna kring dessa insikter som torde ha uppstått på annat vis än genom symboliskt teoretiserande - även om det en gång blivit dess uttryck - det som du gör dej till uttolkare av.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?