Valt inlägg:
Forsblom, tack att du svarade rakt på även om det var det förväntade. --- Den vars tankar funnit jordmån i mig är faktiskt även han en katolik: Pierre Teilhard de Chardin med boken "Fenomenet människan" och resonerandet kring "Punkt Omega" Lägg där till: "En uppvaknande värld" av Peter Russel så har vi för mig viktiga inspirationskällor. Plus div gnostiska evangelier och Nya Testamentets för mig enormt rika källor. Och hyllmeter med anknytningsteori, objektrelationsteori, Alice Miller, Barbro Sandin m.fl inom psykologin. --- Jag vet att alla människor föds som Jesus men nästan undantagslös blir avvisade av en outvecklad värld. Jag vet att ingen Jesus är den andra lik och att man därför aldrig får göra sig en föreställning om vilken Jesus man vill se. Ta emot precis som Det kommer, är allt som krävs och nästan omöjligt svårt. --- Varje människas innerligaste längtan är att låta Jesus uppfylla henne och låta den framtvingade teatermasken - personen - fara all världens väg. Detta är samtidigt vad som skrämmer oss kanske mer än någonting annat. --- Eventuellt har en del befrielseteologer i latinamerika tankar som likna mina.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?