Valt inlägg:
Varför kommer du dragandes med islam, Bizon? Själv har jag inga som helst referenspunkter i den religionen. Inte mer än att den verkar lika patriarkatisk och kåt på lagar, lydnad och maktutövning som judendomen och den officiella kristendomen. ---
Nej Forsblom, det jag hävdar har ingenting med kristendom att göra. Om kristendomen förstod vad Jesus innebär så skulle världen vara mycket mer levande och mindre hatfylld. Tyvärr är kyrkorna så fyllda av maktbegär att de inte har utrymme för Jesus. --- Jag tycker att det kan vara lämpligt att lyfta fram den verkliga innebörden av symboliken runt Jesus, inte minst därför att jag tror att tiden inne för ett enorm evolutivt språng på Jorden. Forsblom, jag har haft psykologi som huvudintresse hela mitt vuxna liv. Jung har säkert påverkat mig en del, men jag är ingen jungian. --- Hur tolkar du, som läser detta, orden: Himmelriket är inom er! - och - Förrän ni blir som små barn kommer ni inte dit in!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?