Valt inlägg:
OK Forsblom, bara rökridåerna skingras så kan jag komma med en del invändningar mot artikelns rappakalja serverat så här lagom till den stora dagen. Du har ju haft lite tid på dej att fila på dina utgjutelser, och för att mitt genmäle som jag faktiskt avstod ifrån förut inte ska bli för betungande så ska jag ta en sak i sänder och börjar med din treenighet: Fråga - Skulle något väsentligt ha förändrats i den mänskliga världen sedan ”logos” för tvåtusen år sedan sägs ha blivit en del av den mänskliga naturen? Svar nej. ----- Synlig orsak; Tekniken har utvecklats som tidigare sedan hjulet - kunskapsbanken har vuxit sedan äpplet :- Dygderna har som tidigare svajat från ytterlighet till ytterlighet. ------ Så vad har då tillkommit? Som jag ser det har bara ytterligare ett antal religionsideologier kompletterat de förevarande för människan att träta om – alltså bara mer krig och förföljelse av oliktänkande och oliktroende. ------ Och huruvida denna kristet teologiska, men mer en filosofiskt mystifierade konstruktion av en treenighet varav en tredjedel nedstigit till jorden och levt ett mänskligt liv kan sägas ha bidragit med något gott är en fråga som inte går att besvara då vi inte vet något om vad som skulle hänt kristendomen förutan. Det vi däremot vet är att även kristendomen används i krigiska maktsyften precis som judendom och islam - och visst kan man invända att det inte är religionerna i sej som skadar - det är de som följer och tolkar religionerna för just maktsyften som skadar - de judiska skrifterna är så skrivna att klurar man bara så kan man få belägg för vad som helst - och kärleken deras gud ibland förutsätts vara kan man betvivla då vederbörande sägs nitälska sitt livegna folk och straffa dessa i generation efter generation... Kristenhetens gud som visserligen är samma men lite mer komplicerad i och med dennes schizofrena framtoning med inte bara en splittrad personlighet utan ett tal med kluven tunga samt otroligt dålig pedagogisk färdighet blir därmed lite knepigare att förhålla sej till - först och främst falskheten - att spela ut sina änglar mot varandra och sedan mot människorna - och sedan människorna mot varandra och slutligen människorna mot sej själv den som icke är med mej är emot mej. Och så detta att allt är regisserat från tidens begynnelse och sker bara så som det är skrivet - snacka om att gardera med kors över hela linjen - nej den gubben bör man akta sej för. Om inte det sagda räcker kan man förkovra sej i fler jävligheter den gudaföreställningen sägs ha åsamkat livet kan man ju bara läsa bibeln - det borde kunna avskräcka vem som helst. ------ Och ur samma skeppa kränger en annan taggig ros upp sin knopp ur dyngan "Isalam" som även den sedan starten varit inblandad i diverse av denna religion rättfärdigade krig - alltså då inget fel på islamerna annat än då dessa precis som judar och kristna tolkar sina texter efter vad dom själva för ögonblicket önskar. ---- Säkert kommer det någon efterföljare snart som får folk att sätta halls över huvud och förnuftet i vrångstrupen igen - möjligen har en effektivare mentalvård försvårat klivet in i frälsarhistorien - men det var bra nära för bland andra Martin Luther King och She Guvarra - Mandela låg risigt till ett tag, men så länge han kan se fram mot en naturlig död klarar han sej förhoppningsvis.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?