Valt inlägg:
Michael Gajditza/ombudet har rätt. Oavsett att somliga av oss misstänker att själva syftet med att göra Julian Assange/WikiLeaks stort och känt var att skapa utrymme "på scen" för nästa akt, den vi nu är i, så är vi de-facto nu i denna akt och om vi inte gör något åt den utomrättsliga förföljelsen så kommer i en senare akt vi själva att behandlas på liknande sätt. Som hitlermotståndaren Martin Niemöller sa efter att ha överlevt lägervistelser och förföljelser under andra världskriget:
"När de kom och hämtade judarna sa jag inget, för jag var inte jude. När de kom och hämtade katolikerna sa jag inget för jag var inte katolik. När de kom och hämtade kommunisterna sa jag inget för jag var inte kommunist. När de hämtade socialdemokraterna teg jag, för jag var inte socialdemokrat. När de kom och hämtade fackföreningsfolket sa jag inget för jag var inte fackligt aktiv. Och när de kom och hämtade mig - då fanns det ingen kvar som kunde protestera."
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?