Valt inlägg:
Hej Mats! Ledsen att jag uttryckt mig oklart men ska nu försöka förtydliga mig i den delen du tar upp. Självklart så ska läkare ifrågasättas och kritiseras som alla andra och jag tillhör dom som är kritiska till avskaffandet av HSAN vid årsskiftet t.ex eftersom jag tror att det kommer att upplevas som besvärligare att anmäla en läkare fortsättningsvis.// Bakgrunden till det jag skrivit är denna gången personlig och jag får erkänna att det i viss mån påverkat min objektivitet. Sedan är det ju även så att jag ser i jobbet bara den sida som har något att invända mot ett förfarande som säkert också fungerar i många fall.// I det nu beskrivna ärendet är det så att flera av de intygsskrivande läkarna har träffat min klient under många år och skrivit intyg på det sätt som efterfrågas men ändå blivit avfärdade av FK:s läkare.Ingen har heller hävdat eller påstått att intygsskrivande läkare inte skulle ha varit professionella i sin bedömning./// Jag vänder mig särskilt mot att psykiatridiagnoser behandlas på detta sätt eftersom en sådan diagnos och hur den påverkar patienten, till skillnad mot en del andra fysiska åkommor, kräver att man undr en tid samtalar med och på andra sätt testar den sjuke. Jag menar också att man i den hantering som idag gäller inte uppfyller vad socialstyrelsen sagt angående att se till helheten då det handlar om patienter med flera diagnoser. Den ackumulerade effekten blir ofta större än summan av de enskilda delarna kan man säga./// Jag vänder mig också mot att olika former av missbruk, som av socialstyrelsen klassas som missbrukssjukdomar, ofta förbigås med tystnad.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?