Rapportera inlägg

Valt inlägg:

OK, visste inte att du var jurist men då vet jag det nu. Det där med handläggningstider är ett kapitel för sig naturligtvis och har direkt bäring på målet enbart i så motto att min klient, som alla andra i motsvarande situation, gärna vill bo, äta och leva också under den tid som processen tar.....skriver jag alltså i fullt medvetande om att han och andra undert denna tid har möjlighet att få sin försörjning via andra kanaler som t.ex socialtjänsten. Något som inte heller det är direkt ägnat att underlätta rehabilitering o.s.v.// Ledsen, men jag känner att den sakliga och korrekta kostym som man bär i rätten och ser till att hålla både skrynkel och fläckfri i arbetet håller på att spricka lite i sömmarna här mest hela tiden eftersom jag någonstans också måste få ett utlopp för den samlade frustration och ilska som jag upplever som varandes medmänniska och medkännande även för de vars mål jag driver. Detta har jag hållit på med i två år drygt och jag kan bara rakt ur hjärtat säga att må vara då att vi behandlat min klient och andra på ett sätt som lagen föreskriver men att det i så fall är en rutten, stinkande skitlag som får som konsekvens att människor tvingas lida på ett sätt de annars inte skulle ha behövt givet att lagstiftaren i förarbeten och senare också i t.ex regleringsbrev uppvisat en något humanare modell för genomdrivandet av reformen.// De diagnoser min klient har, inklusive det amputerade benet gör att jag med enbart tillämpandet av det vi brukar kalla "sunt förnuft" kan se att här har vi någon vars arbetsförmåga är nedsatt permanent. Jag har heller inga problem att se att det är för resten av hans yrkesverksamma liv knappt nio år kvar till 65 existerar en nedsättning med minst 25. Medveten är jag också om intygsskrivandets betydelse som jag också berör i artikeln. Samtidigt så anser jag att kassan, om man där upplever att intyget är otydligt i något avseende har en skyldighet att på något sätt då begära kompletteringar i det avseendet. Vi får aldrig glömma att det faktiskt handlar om vanliga människor som oavsett grad är sjuka och som i den dsituationen kanske helt enkelt inte har ork/auktoritet eller kunskap kring dertta och förmåga att säga åt doktorn att han måste skriva om/skriva bättre. För många är läkaren fortfarande en auktoritet som man inte ifrågasätter.// Jag får återkomma, just nu fixar jag inte att få ihop detta på slutet eftersom jag är alldeles för arg. Jag skickar som sagt gärna domen till dig men har enbart fått den i pappersform själv så jag tar nog helst vanliga kopior och skickar med snigelposten. Det löser sig det också. Tack och ha en bra dag själv!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?