Valt inlägg:
Jag kommer att skicka dig ett mail så kanske du kan skicka mig domen i PDF-format?
När det gäller prövningsrätten så vet jag som jurist att den idag finns såväl i kammarrätt som hovrättn den senare domstolen är motsvarigheten till kammarrätten fast i allmän domstol. Jag har därför skrivit "om" nästa instans håller med Förvaltningsrättens beslut. Vill dock inte bråka med dig angående denna petitess och tycker som du att det är en annan debatt. I övrigt förstår jag inte riktig ditt resonemang kring möjligheterna till processande ända upp i Europadomstolen.Lång handläggningstid har inget att göra med den sak du driver, eller?
Processen hos Försäkringskassan ska ske utan att förtroendeläkaren möter den försäkrade. Så är lagen. Detta kan man ha olika åsikter om. Jag noterar dock att ett sådant processförfarande gör det EXTRA viktigt att behandlande läkare har torrt på fötterna i sitt yttrande. Han ska klart och tydligt skriva vad han anser och på vilken grund. Tyvärr utör en stor del av läkarnas intyg/yttranden något helt annat än det jag nyss nämnt. Dåligt skrivna, utan en riktig diagnos eller grund till att den ställts. Framförallt saknas dock ett klarläggande av hur och på vilket sätt aktuella besvär nedsätter arbetsförmågan. Om inte det sista är med kan inte kassan bedöma den arbetsförmåga som är avgörande för rätten till ersättning
Ha en bra dag,
Tomasz
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?