Valt inlägg:
Vi är alltså helt överens ungefär från mitten på din kommentar. Låt mig därför göra några små kommentarer till inledningen. Klart jag kan säga var rätten ligger och målnummer. Att jag inte gjort det eller gör det öppet beror på de faktorer jag redovisade i min förra kommentar. Är du verkligen intresserad och vill ta del av domen så skicka mig ett mail på ombudetlawyer.com så får du det du efterlyser den vägen.// Jag tillhör inte dom som hänger tjänstemän om de inte begår flagranta fel. Därav följer att jag heller inte ytterst håller Fk ansvarig. Domstolen är det fel på i de avseenden som kommer att utgöra grunden för min klagan. Tar du själv del av domen så kommer du, på samma sätt som jag gör, att kunna konstatera att domstolen i domskälen utelämnat vissa i målet viktiga beståndsdelar.// Sedan så tycks du inte vara medveten om att redan i Kammarrätten så krävs det numera prövningstillstånd så en förhandling där är ingalunda given. Detta menar jag också är ett rättssäkerhetsproblem på samma sätt som det är det i hovrätten numera och då ytterligare tillspetsat genom den rättegångsreform som genomfördes 081101 där tingsrättens ställning förstäktes i förhållande till hovrätten men det är iofs en annan debatt.// Vad regeringsrätten får att pröva i händelse Kammarrätten inte beviljar prövningstillstånd blir alltså enbart just det beslutet och inte själva domen.// Slutligen Europadomstolen som mycket väl kan visa sig vara helt rätt innan detta är över. Det har om 14 dagar gått tre år sedan den rättsliga processen inleddes. Sverige har fällts otaliga gånger för långa handläggningstider och om inte annat kan det finnas skäl att granska detta ur ett sådant perspektiv.// I övrigt är jag ense med dig. Jag delar uppfattningen att det under många år gick alldeles för lätt att plötsligt stå där som nybliven pensionär i relativt unga år men nu har pendeln slagit för långt åt andra hållet.// Sedan har du inte uttryckt någon åsikt angående läkarnas roll vilket jag anser vara en central fråga att lösa för hela denna process. Jag menar att det helt enkelt inte är rimligt att det vid en sådan här bedömning ska tas större hänsyn till vad en läkare som aldrig träffat patienten anser än en läkare som kanske i åratal har följt och sett patientens sjukdom och konsekvenserna av denna.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?