Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jan Guillou: "Sverige förföljer alltså personer som kan räknas som ´muslimer´ i ett eller annat avseende med en lagstiftning som man får gå tillbaks till 1930-talets Tyskland för att hitta motsvarigheter till. Det är kontraproduktivt. Det ökar riskerna för att vildhjärnor och knäppgökar eller religiösa fanatiker skall få motiv att ´slå tillbaka´. Den bärande idén bakom sådan diskriminerande lagstiftning är sedan Bodströms tid att vi skall försvara demokratin genom att inskränka den. Effekten blir bara att vi inskränker demokratin, ökar på motsättningarna mellan oss vita och de andra och därmed också riskerna för terrorism. Det är så dumt att det borde vara brottsligt. Det senaste påhittet är förbud att ´uppmana till terrorism´. Gäller inte mig, ty jag är vit. Härmed uppmanar jag till stöd åt den palestinska befrielserörelsen PFLP, som är terroriststämplad av USA och EU. Eller jag uppmanar till stöd åt Wikileaks, som starka krafter i USA har terroriststämplat. Om Aftonbladets ansvarige utgivare varit arab eller iranier hade de raderna kunnat kosta honom fängelse. Men han är vit och vi vita får skriva och säga sånt här. Det är denna antidemokrati som utgör den största terroristfaran för Sverige. Inte enskilda knäppgökar som vill mörda sig till himmelriket."

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?