Rapportera inlägg

Valt inlägg:

För 10.000 år sedan var det en grupp köldälskare som avskydde förändringar. Vartefter inlandsisen drog norröver, hängde man sig därför kvar i iskanten så länge det bara gick. När isen smält undan hade Nordmännen skilt ut sig från de mesiga sydlänningarna, som bara tänkte på sol och lättja och därför blev kvar vid medelhavvsstränderna. Med stor sorg inser jag att mina kärva förfäder vartefter blivit så genetiskt utspädda genom årtusendena, att dom kanske skulle inte skulle vilja ha med mig att göra om vi kunde mötas. Nåja, dom finns ju inte. Men jag finns. En oupphörlig blandning av gener i samband med alla möjliga folkvandringar. Från stenåldern ända fram till Money, money, money med ABBA. OK - alla blandning fram till och med mig var mycket bra. För jag är en verklig svensk av frejdad stam. Men precis med mig nåddes en optimering. Jag är helt enkelt en genetisk höjdpunkt, som bara kan försämras om inte garanterad härstamning införs. Även kulturellt sett är jag vid nordfjällets högsta topp och känner bara en känsla i mitt svenska bröst: Nu är det nog! Tillsammans skådar vi Ljuset - Oden och Jag.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?