Valt inlägg:
Igår åkte jag förbi en av OK Q8:s bensinmackar och jag la märke till att 95-oktanig bensin kostar 13,43 kronor litern. Med tanke på att bensinpriset ökat med 3-4 kronor under de senaste 5 åren tror jag mycket säkert att regeringen faktiskt bryr sig mer om miljön än vad vissa tror. Att det svenska vägnätet motsvarar 1980-talets biltrafik är också ett till problem. Som jag brukar säga; det är inte bilen i sig som orsakar utsläpp utan alla dessa köer. Om man bygger bra vägar som eliminerar köer tror jag att utsläppen minskar rejält. Inte nog med det, biltillverkare är duktiga på att bygga bränslesnåla motorer idag. Dagens bilar drar bra mycket mindre än bilar för bara 10 år sedan. Dessutom har utsläpp av andra gaser än just koldioxid minskat betydligt mer under samma tidsperiod. Sist jag såg stod biltrafiken för omkring 13-14 av all koldioxidutsläpp. Jag tror inte att bilar är något egentligen hot mot våra...eller någons liv. Varför helt enkelt inte släppa detta koldioxidtjat och leta rätt på riktiga problem? Som t.ex. de centralbanker som skapar pengar ur luften för att pracka på konsumenter ännu mer belåning. Det där är vad jag kallar problem.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?