Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Aguirre: Det finns mycket i arabisk kultur att vara stolt över. Arabisk musik, arkitektur och kultur. Personligen gillar jag arabiskt te och att äta kolgrill med drickyoghurt, eller äta baklawa. Jag gillar till och med arabiskt mode. Kaftan är lite småcoolt. Det finns mycket i arabisk kultur att vara stolt över. Men för mig är det just koranen jag inte gillar, eftersom den är våldsam och på många sätt anti-demokratisk. Jag är demokratisk och frihetlig, och värdesätter alla människors rätt att säga eller göra vad de vill så länge de inte skadar någon annan, och att lagen skrivs av människorna och inte gud. Men Sharia-lagarna förespråkar stränga straff för den som inte följer Koranens föreskrifter, och dessa föreskrifter får inte ifrågasättas enligt de renläriga. T.ex: sura 5:33 "Det rättvisa straffet för de som kämpar emot GUD och Hans budbärare, och som begår hemska brott, är att dödas eller korsfästas, eller att få sina händer och fötter avskurna på alternerande sidor, eller att landsförvisas". Av detta skäl ställer jag mig skeptisk till denna bok. Men arabisk kultur i övrigt tycker jag är okej.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?