Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Det kanske behövs utvecklas ytterligare. Egentligen tycker jag också att lärare har rätt att kunna se elever i ansiktet, om de anser att detta är viktigt för deras yrkesutövning. Man kan till exempel inte se om en elev ser frågande ut eller ser ut att ha förstått om man inte kan se ansiktet. Jag kan också förstå om patienter vill kunna se ansiktet på den personal som tar hand om dem, bara för att det skapar en trevligare och mänskligare miljö. Det handlar om en typ av service man kan förvänta sig. Så i princip skulle jag eventuellt kunna nöja mig med att bara förbjuda det i skolan och på sjukhus till att börja med. Det är inte säkert att man behöver gå så långt som att förbjuda det på alla offentliga platser. Men om den muslimska gruppen börjar gå för långt och bli allt för högljudda i deras anti-demokratiska uttryck, t.ex. krav på Sharialagar och olika undantagslagar för religiösa, så tycker jag att det är idé att även förbjuda olika religiösa symboler på offentlig plats. Det är egentligen inget konstigare än att man förbjuder hakkors etc. eftersom också dessa ger starkt antidemokratiska budskap. Men man borde kanske börja med ett förbud på skolor och för sjukhuspersonal. Man ska inte gå för långt heller tycker jag.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?