Valt inlägg:
Dag Nilsson: Personligen har jag ingen större känsla inför vare sig Hells Angels västar etc. Men jag anser att om en majoritet av befolkningen skulle vilja förbjuda dessa, så skulle jag anse att det är okej. Biker-människor skulle då få använda sin klädsel på egna fester etc. Men inte så att det stör andra. Sedan är det sant att det finns en speciell orsak till varför jag tycker att burka är obehagligt. Jag tror förvisso säkert att vi har mycket att lära av österländsk kultur, och att människor med sådan härkomst har mycket att bidra med till det svenska samhället och svensk kultur. Men det gäller att plocka "russien ur kakan". Enligt vad jag har förstått, så är Koranen på det hela taget en anti-demokratisk skrift. Den säger rätt ut att det är guds ord, och får därför inte ifrågasättas. De lagar som Koranen föreskriver kan därför inte ifrågasättas av en demokrati, varför många muslimer förespråkar sharialagar etc. Jag tycker därför att det finns skäl att rikta misstanke mot Muslimsk religiös utövning. Självklart ska var och en få göra vad de vill privat, men jag gillar i alla fall inte att anti-demokratiska uttryck smyger sig in i den offentliga vardagen här i Sverige.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?