Valt inlägg:
#12 Jag går oförfärat på med mitt "psykologisnack". --- Anledningen till är man inte vill ta i SD med tång ens och helst ha dem utom synhåll är att man är rädd att konfronteras med sin egen främlingsrädsla och därtill hörande fientliga aggressivitet. Alla har en naturligt avvaktande hållning gentemot det okända. Sitter i generna sedan årmiljoner. Om man blir vän med den sidan av sig själv så kan man umgås sansat med vilka politiskt oliktänkande som helst. --- Om jag skulle bli omskött på ett sjukhus av en burkaklädd kvinna så skulle jag begära att först få bekanta mig med henne. Jag skulle be henna förklara vad det är hon bär och varför. Kanske skulle hon sedan visa sig överträffa både en och två helyllesvenskor i omvårdnadsförmåga och empati. Helkultursvenskar kan även de vara ena riktiga djävlar inom sjukvården. Det sitter nog inte i burkan när allt kommer omkring.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?