Valt inlägg:
# 8
Du gissade fel med ditt psykologiska snack om rädslan för det främmande. Jag tycker bara det är moraliskt fel att tvinga andra på
sin niquab. Men det kanske är svenskar som inte är så vana vid invandrare, som säger så. Förresten är vi invandrare allihopa, men det hjälper inte. Jag ogillar niquab och vill inte ha något med det att göra.
Jag känner en kvinna från somalien väldigt nära. Där omskär man flickor. Hon skulle göra allt, för att hennes flicka inte ska bli omskärd. Hon älskar Sverige och tycker det är världens bästa land.
Jag stod inför att en nioåring och en tolvåring skulle bli omskärda utan deras vetskap.Jag sa nej. Det var början på den skilsmässan.Orsaken var inte omskärelsen för mig, utan den läkarskräck barnen kunde få senare i livet, när de inte ens blev informerade innan.Då var jag den "första kvinnan i Sverige som nekade" fick jag höra. Det är jag glad för i dag.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?