Valt inlägg:
Hello again steno, kul att du nämner Oaxen denna pärla som 2009 klättrade upp till 32:a platsen ibland ”The Worlds 50 Best Restaurants”. Har tillbringat senaste somrarna på Mörkö där man via färja kan nå Oaxen Krog. Mig veterligt är inte krogen kvalificerad för Michelinbenämningar, då de inte har öppet året runt? Pga prisläget har vi oftast frekventerat en annan pärla alldeles i närheten, nämligen Skansholmens Sjökrog, med tillstånd att bränna eget brännvin till krogens gäster. Underbar mat och prisbelönt chief.
Per Morberg gästspelade där i ett program. Han gästspelade också på Restaurang Prinsen och fick på moppo då han skulle mixtra med rätten "Biff Rydberg". För min skull och för deras kötträtter skulle "Prinsen" gärna få vara med på din lista, men efter att ha kollat på "nätet", så fann jag följande: Krogkommisionen På Stán 2008: " Ekvationen pris-service-kvalitet går inte ihop. Det är för dyrt, för slarvigt, för opersonligt, även om själva maten ofta imponerar". Vad tycker Du?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?