Valt inlägg:
Visst gillar jag jultraditioner, Leif.Vi har nog liknande minnen där mödrarna slet ör att ha lika fint till jul som mor och mormor åstadkommit.
Visst ska restauranger ha julbord, ja även gourmetkrogar. Men man platsar inte som sådan om det är det enda menyalternativet i en månad eller två. De har i allmänhet inga besvär att få borden besatta men jag gissar att även de fallit för frestelsen att böka in så många som möjligt för att tjäna grova pengar. Lyxkrogarna sköter nog lulbordet perfekt men det finns exempel där julbordet står i en trång korridor där massorna slåss om innehållet på faten. Där ska man nog be en bön att bacillerna är snälla.
Men på gourmetkrogar måste man ställa kraven att man tillagar och serverar gourmetmat i en varierad meny. På min tid hade man 10-12 rätter både lunch middag och supé, därtill en riklig a la cartematsedel. Kökspersonalen har fått det bättre och rätterna har begränsats men kraven måste ställas högt på variation på maten på krogar där man får betala stora pengar för en middag
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?