Valt inlägg:
Sten O, God Jul på dig och tack för inlägget. "vad har hänt med den svenska matkulturen"? Lyckligtvis inget - då det gäller julbordstraditionen på våra näringsställen. Synd bara att inte du vurmar för en av de få traditioner vi har kvar i landet. Själv längtar jag varje år efter vårt svenska exklusiva julbord. Blir heligt förbannad då jag hör prisbelönta karriär-reportrar ojar sig i etern över allt besvär som julen åsamkar "vissa". Något som enligt mig och fler, bara en gång om året skapar trevnad, omtanke och samvaro. Mor min jobbade till kl.15.00 på julaftons em. Hemkommen färdigställde hon julmiddagen för 10 pers, som var delvis förberedd kvällen innan, utan knot. För de som inte har lust, tid eller kunnighet, bespara oss andra trendgnället. Förmodligen har de största "karriärsojarna" råd med att bjuda familjen på ett lokalt julbord.// För att muntra upp alla sorgsna julgrisar kommer här Kalle Sändare: http://www.youtube.com/watch?vKs2-e-_C6JQ //Mvh LES
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?