Rapportera inlägg

Valt inlägg:

CMO, Daniel, ni vet att jag misstror Bazant & Co när det gäller tornrasen. Men det bör inte hindra att vi kan enas om vad Bazant skriver i skriften : What Did and Did Not Cause Collapse of World Trade Center Twin Towers in New York? år 2008 Jag är inte bra på engelska och därför undrar jag om vi kan hjälpas åt att tolka följande: ------ About 67 of the mass of all slabs gets pulverized into dust during the crush-down, which explains the dust clouds seen jetting out. ------ The particle sizes observed on the ground range essentially from Dmin0.01 mm to Dmax0.1 mm see http:// 911research.wtc7.net/wtc/analysis/collapses/concrete.html . ---- Min tolkning är att Bazant menar att av all massa i samtliga golv i ett torn så blev ca. 67 krossat till fraktioner mellan 1/10 mm och 1/100 mm - och att det är dessa fraktioner som han sammantaget kallar för "dust". Och att "dust" är det samma som damm eller pulver eller puder på Svenska. ---- Om ni - eller vem som helst annan som läser detta - håller med om mina tolkningar eller invänder mot dem så tar jag gärna emot er hjälp.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?