Valt inlägg:
#51 Leif, min två stora intressen i livet är psykologi och explosionsmotorer. I 9/11 har jag väldigt lätt att bli engagerad, eftersom det är psykologi på djupaste nivå - både kollektivt och individuellt. Men inte bara det: 9/11 är ett verkligt teknikeldorado. Det handlar mycket om energikonsumtion, hastighet och materialhållfasthet etcetera. --- Mitt enda sportintresse är drag racing. Här hanteras krafter som tar en bil från 0 till 160 km/tim på 0,8 sekunder. Det är siffror man kan behöva meditera en stund över innan de sjunker in. --- Den som seriöst ägnar sig åt extrem motorsport vet att ingenting kan lämnas åt slumpen. Allt måste beräknas minutiöst. Alla som tillhör eliten har största respekt för kunskap, fakta, mätresultat och noggranna undersökningar av havererad mekanik. Sporten speglar ett speciellt sätt att tänka och förhålla sig till den fysiska verkligheten. Ett nonchalant sätt att behandla fakta kan aldrig ge verklig framgång. --- CMO & Co är människor vilka jag klassar som verklighetsfrämmande slumpteoretiker. De saknar förmåga till helhetssyn och lever i små utsnitt av verkligheten. Ett i taget. Deras luftslott byggs av idéer som förutsätter att många mirakel kan inträffa efter varandra och samverka till ett gigantisk, sammanhållet supermirakel - typ 9/11. I drömfantasier och i den animerade filmens värld fungerar det. I verkligheten fungerar det inte. --- Det typiska för mirakelfantomerna är att de bortser från anomalier. När CMO debatterar WTC 1 så hävdar han att hela rasmassan faller rakt ner i husets lodlinje. När han kommer till WTC 7 så heter det att mycket tunga rasmassor från WTC 1 - som stod 100 meter bort - försvagade 7:an. Att detta inte alls går ihop med att 1:ans massor föll rakt ned, blir inget bekymmer när man lever i en bit i taget och bortser från helheten. --- Det värsta är att jag tycker mig se att hela världsekonomin regeras av psykiskt splittrade individer utan förmåga till helhetssyn. Om inte detta mognar bort genom att folk vaknar upp, så kommer vi alla att få vara med om ett ras där Djävulen grinande kommer att peka på 9/11 som en liten bagatell och aptitretare inför det stora kalas som i Bibeln kallas Harmageddon. En plats som för övrigt kan visa sig vara nog så fysisk.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?