Valt inlägg:
Sveriges större massmedier ägs och styrs av en väldigt liten grupp människor. Jag är också förvånad över Fox News "bomb". Fox News ägs också av elitister, de flesta neokonservativa typer. Medan amerikanska massmedier är till trots mer mångfacetterade och öppna till debatter är svenska massmedier precis det omvända. Debatter på svensk TV är alltför ensidiga och korta. BBC sände faktiskt bilder på hur WTC 7 kollapsade 20 minuter innan byggnaden faktiskt gjorde det! Bilden av att europeiska massmedier är öppnare än andra är tyvärr en riktig dålig myt. Jag vill också minnas att europeiska medier repeterade lögnerna från Beirut i maj 2008, då det påstods att Hizbollah tänkte genomföra en statskupp när det egentligen var pro-västerländska rebeller som sköt vilt omkring sig. Den dagen var propagandamaskinens syfte skrämmande tydlig. Sedan dess har jag inte satt tillit till massmedier här i väst. Dock har jag fortfarande mer respekt för amerikanska massmedier i jämförelse med de europeiska motsvarigheterna. Bra artikel!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?