Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Det är inget att diskutera löjliga pajaskonster med fullständigt odugliga vanliga söndagsbilister som tror de är några hejare på trafik. Fanns inte vi långtradarchaffisar så svalt ni ihjäl, och ni fick inga julklappar till jul. Det bara vi observera vi som fraktar allt gods som får sammhället att fungera, som gör att ni kan dricka erat öl eller vin eller cognac, som gör att ni kan få ha kläder på kroppen och mat så ni inte svälter ihjäl. Att diskutera men fåntrattar som er är påfrestande för eran sans för vett och kunskap är så otroligt liten så den är försumbar. För att ni skall komma på mycket bättre tankar så sänder jag denna dikt till er för att liksom sansa ner er lite och liksom förstå att vi långtradarchaufförer är blodet i samhället som pulserar i ådrorna. Stoppar det så dör samhället. Hyllningen Dagens dikt den 16 juli 2005 Nr 126 Medelhavets glittrande turkosblåa vatten böljar in mot strandens varma sand. På terrassen där jag sitter med ett glas gott vin på bordet, njuter jag av tillvarons värme. I mitt sinne drömmer jag om flera underbara stunder i Italiens sköna land. Vid Siciliens Palermo blickar jag ut mot en härlig morgon och lyssnar till musikens underbara Amore. Vi går igenom livets olika nyanser och ser tiden rinna iväg i tankens invecklade och sårbara band. I mitt inre, lyssnar jag till Adagio i g-moll av Tomaso Albinoni Fascinationen av de koloritiska nyanserna i stämningsmusiken, gör att de små håren på huden, reser sig, och jag ryser till. De underbara tonerna driver tankarna tillbaka till den gång jag gjorde mitt frieri. Och fortfarande efter många underbara härliga år, sitter min Älskade Kära strax här intill. Doften från den sköna Naturen smeker mitt nasala känselorgan. Njutningen i stundens ögonblick förvandlar drömmarna till verklighet, för vi finns ju fortfarande till. Och ner vid strandens mjuka varma sand, vandrar så sakta fram, en äkta Sicilian. Han sjunger på en välkänd Italiensk melodi Allt det fantastiskt vackra i den Sicilianska Naturen fyller min pupill. Jag lyssnar, och hör Siciliens sång Och jag drömmer mig strax in i en slags melankoli. När jag sitter här med ett glas rött vin och fantiserar på min balkong Det här är Naturens underbara och sköna magi Thore Nu får ni tid till att tänka efter och begrunda livet Thore

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?