Valt inlägg:
Svar till både Johannes och Lennart.
Man bygger om korsningar nu för att trafiken skall flyta lättare. Och det är bevisat att trafiken flyter mycket lättare, än om det skulle vara trafikljus. I Köpenhamn kunde man för en tid tillbaka få stanna mitt i natten för trafikljus utan att det kom någon från annat håll. I Sverige började man tidigt att lägga in slingor i vägen så att det blev en typisk automatisk växling av trafiken. Men när det blev rusningstid så orkade inte ljusregleringen med. Här i Karlshamn har vi ett ställe med ljusreglering där vi har fruktansvärda köer, och kommunen har redan beslutat att bygga om krysset med ljusreglering till en stor rondell. Ca 150-200 meter från detta kryss är det byggt en större rondell där trafiken är mycket större. Och där funkar det alldeles utmärkt nu. Okej det är en del som inte har förstånd hur man skall köra i en rondell, men dessa människor har svår också med trafiken i övrigt. Vissa människor har svårt för att inordna sig i de regler som vi måste ha. Jag håller med om att det är en del som skulle ändras på. Eftersom jag har KÖRT Prickfritt i alla länder i EU och i USA med alla möjliga laster och längder i nästan dubbelt så länge så tror jag att min kunskap räcker. Det kan ju vara bra att ha den kunskapen när man betalar bilförsäkringen, för den blir ju inte så stor då. Jag vet inte vad ni fått de ifrån som säger att rondeller är av ondo. Det verkar mera som ni själva inte vet hur man skall köra. I England har man bra många rondeller än här. Men det flyter bra. Och som jag sade förut så skulle det inte fungera i Paris utan dessa rondeller så stora så man kan parkera i fjärde spår under natten med en långtradare och sova där.
Annat: Många av mina kamrater ute på vägarna känner mig både i Holland Danmark Sverige Tyskland och Frankrike. Jag kan gissa vad de skulle kalla er för. Men en del av dem finns inte mera. För de "tokiga" kör och vilotids-bestämmelserna som Jag vill förkasta. Jag körde nästan aldrig natten, därför lever jag. I Schweiz får man inte köra efter kl 22.00 på kvällen med långtradare. Vi människor är skapat att sova på natten. Jag har sett så många olyckor genom alla år så det är fruktansvärt. Jag har varnat stöddiga Svenskar Liknande erpå färjan till Puttgarden att ibland så står motorvägen totalt stilla. Ja ja ja fick jag svar, de kunde köra för de hade haft körkort i 30 år. Okej da. Men lite längre ner i Tyskland så hade Autobahn helt plötsligt stoppat upp. Och vem stod där med röven krossad in i framförvarande bil? Jo just den stöddiga Svensken. Som det är ute nu så kanar många ner i diket efter vad jag kan se och höra på grund av stöddigt uppträdande i trafiken och egen tro på oövervinnliga krafter. Jag har också kört buss med passagerare i trafik. Jag kan köra. Och jag kan undervisa andra bilförare som tror sig veta bättre. Vid flera tillfällen har jag fått tack av Polisen för rådigt ingripande och för att hindra flera olyckor på platsen. Jag vet vad jag talar om. Det är inga pajaskonster. Jag har massor av bilder från tiden som yrkeschaufför som många andra vill ha av mig. Jag har kört oljeriggar, över 30 meter långa spärr till byggen genom Köbenhavn och ut mot Jylland och vidare till Tyskland, och kört breda sockerbruksmaskiner med poliseskort ner genom Tyskland. Specialtunga transporter, och speciellt höga transporter. Och så klart kyltransporter med kött till Italien, Tyskland, Frankrike, England, Österrike, Holland, Belgien och så vidare genom öst-zonen som det var på den tiden. Från New York vidare upp förbi Niagara, Chicago, vidare mot Denver, Salt Lake City, San Francisko, LA, Las Vegas, New Orleans, Florida ända ut till Key West.
Jag diskuterar inte mer med er.
Hoppas ni får en tervlig Jul
Vänligen Thore
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?