Valt inlägg:
Vet du vad Leif-Arne? "Dom säger att fienden numera är snäll", jag tror att hemvärnet aldrig varit så malplacerad som idag. Detta uttalande inte förutan modern teknisk utrustning och i avsaknad av gamla trötta män, utan med friska ersättare som är pålästa inför nya tekniska utmaningar. Sveriges bästa försvar borde vara att minera hela Östersjön vid krigshot och förstärka våra flygflottiljer mot de yttre "snälla" hotet. Men personligen tror jag att kommande hot kommer inifrån. Försvarsskolan och Centrum för asymmetriska hot och terrorismstudier ger i nuläget till hands en oro för hot mot vår demokrati och värdegrund. För att stävja fullt utvecklade inhemska våldsaggressioner mot det civila samhället behövs det ett nytt inre försvar, med en krigsföring i alla dess former och som kan operera i full kraft utan att civilbefolkningen utsätts för fara. Som det ser ut idag kan inte Polisen och de gröna hemvärnsgubbarna klara av den uppgiften. Jan Myrdal satte skräck i regeringen 1968 och beskrev att svensk lag fick sätt in militär mot civila vid strejker och hyreskonfliker. Rätteligen skulle det varit under ”upplopps stillande”. Dåtida regering 1969 upphävde tillägget, men försäkrade sig om att via enbart ett enkelt riksdagsbeslut kunna återinföra möjligheten. Om dessa uppgifter stämmer så skulle jag önska att du kunde ansluta dig till en kommande mer fungerande verksamhet i framtiden istället.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?