Rapportera inlägg

Valt inlägg:

16/ Även jag har krigat i de skogarna. Räddast blev jag när en råbock for upp två meter framför mig. Den var värre än de grönklädda fienderna. Men i de där trakterna har jag varit med om att dra mången kilometer telefontråd och skött sambandet för en hel bataljon. Roligt ändå att finna en gemensam kontaktpunkt. Min far var hyttmästare i Åfors i nästan 40 år, min farbror var mästare i hyttan, min farfar var en mästerlig slipare, min mormor svepte glas, min morfar var packare och chaufför åt direktören, min mor var först i måleriet och sedermera glassynare. Själv var jag feriearbetande i hyttan från det jag var tio år med andra ord typiskt barnarbete men jag stod ut med det. Jag avancerade så småningom till ben- och fotanfångare men som tur var så förbjöd mina föräldrar mig att bli glasarbetare - även om jg förvisso hade handlaget. De ville att jag skulle studera, och förmodligen hade de rätt.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?