Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Till Dag Nilsson. Redan i första meningen låter du nedvärderande och besserwisser-klok. Du fantiserar om en gud ute i den stora rymden. Nej Dag, någon Gud finns inte och det behöver jag inte förklara för dig för Du håller redan på ditt lag Dag. Att det kan finnas en annan intelligens ute i det stora förnekar jag inte, men det är inte någon Gud. Om det till äventyrs skulle vara så att någon skulle komma till Jorden från fjärran rymden, så skulle den intelligensen vara enormt mycket mera än vad vi kan föreställa oss. De varelser som vi då skulle tänka oss, betraktar oss troligen som bakterier och har absolut ingen lust att kommunicera med oss. Men dessa varelser är inte Gudar om de skulle finnas, möjligen skulle många människor se dem som Gudar. Om Man läser lite mera vad Richard Dawkins har skrivit så börjar man mera att förstå hur det hänger samman i verkligheten. Av de svar du skrivit till mig förstår jag att du är dåligt bevandrad i livets uppkomst och aldrig läst motsatsen till din teologi. Det Jag poängterar i vad jag skriver är hur religioner här på Jorden ställt till med fasansfulla krig och hemskheter hela tiden. Tycker inte du att det är bättre att tro på något mera gott? Något mera intressant och mera vetenskapligt belagt. Du har valt sida att tro på med din föreställning, det har inte jag, för mig är det hela tiden vetenskapen med dess förändringar och omvärderingar hela tiden framrusande i en fantastisk evolution som aldrig slutar. Jag förstår att det kan vara svårt att förstå den ofattbara kärleken till Vetenskapen Naturen och Universum som jag gör. Och till sist dra inte förutförfattade meningar om vad jag skriver eller tänker, då kommer du bara på villovägar som du gjorde nu. Innan du svarar så läs om Cumran, dödahavsrullarna, Koranen, Bibeln, Den Jesus som aldrig funnits, Den själviska genen, Den blinde urmakaren. 1986 skrev jag följande Hypotesen Teknikens egen undergång, människans beteende: destruktionsfilosofin, Konkreta mönster: Frustrationsteorin. Krig Paradoxlusta. Contradicto in adjecto passion. Teknikens passion: Bättre, fortare. Homo sapiens kontroll: Mänskliga faktorn, Homo sapiens kapacitet: TIDSFAKTORN. Datachipsens övertagande och dominans och till sist, Destruktionsupplösningen på grund av ofullkomligheten som är ofrånkomlig. Och allt detta kan diskuteras fritt Thore

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?