Valt inlägg:
Att av teologiska skäl framhålla någon religion framför andra blir naturligtvis fel och ett brott mot trosfriheten. Däremot så är kristendomen man kan läsa om tillsammans med böcker såsom "Cumran" dödahavsrullarna och boken "Den Jesus som aldrig funnits" och Egyptologi.
Jag håller fullständigt med om det Du skriver om Jan Björklund, för jag är absolut ingen fan av J.B. Men det är viktigt för skolbarn att veta vilka hemskheter som står i Koranen och i Bibeln. MEN att ta bort olika så kallade religiösa företeelser som vi haft som TRADITON i skolan är pajaskonster. Även om Jag är ateist så kan jag tycka att det kan vara fint att gå in i en kyrka, för den byggnaden representerar visserligen en religion men också hur underbart fint arbetare har byggt underverket exempelvis Peterskyrkan. Det är ju inte meningen att den ena besserwissern skall överträffa den nästa besserwissern här. Därför är kunskap om allt viktigt. Människan är det enda djur på jorden som kan fantisera så oerhört mycket. Alla människor lever med en slags fantasi och känner sig bunden till den fantasin eller det man tror på. I skolan skall man därför prioritera religion mycket lågt i förhåll till Natur och Vetenskap. Det är ju kunskap om all Vetenskap som är absolut viktig. Dessutom är det viktigt att barnen får lära sig ekonomi samt budget, för det tycks nu vara enormt dåligt prioriterat enär flera finansministrar i olika Stater också har förlorat kontrollen över ekonomin liksom många ungdomar. Att läsa om religion bör vara mycket lågprioriterat. Däremot är det viktigt att läsa just nu om hur den islamiska religionens fundamentalister hela tiden begår fruktansvärd terror och människobrott. Senast en far som dödade sin dotter på grund av hedersmord, och det går att läsa brott-statestik om man så vill. Nej Koranen är på samma sätt som Hitlers Mein Kampf en genomrutten bok.
Böcker som är enormt mycket bättre att läsa och där läraren också får lär sig ett och annat är "Den blinde urmakaren" eller "Den själviska genen". Upptäck gärna den andra sanningen och var inte som en AIK-supporter som håller bara på sitt lag. Våra Svenska traditioner skall vi bevara liksom det Svenska språket som också håller på att bli helt fel. På grund av den stora invandringen har det Svenska språket förvanskats. Det är trots allt invandrarna till Sverige som skall efterleva det Svenska och absolut inte tvärt om. Och på grund av massinvandringen så har det uppstått nazistiska organisationer i Sverige och dessa kommer också att öka i takt med mera invandring. Varför? Jo för Svenskar känner sig inte hemma längre. Det homogena Sverige finns inte mera.
Om man vill ha lite mera av den andra sanningen skall man gå till "Tidsanda" på YouTube. I Bibelns evangelisten Matteus 10/34 skriver Matteus att Jesus sagt; Jag har inte kommit till Jorden med FRID, utan med Svärd. Och den som har åt honom skall varda givet, medan den som inte har, från honom skall tagas också det han har. Markus För mera kunskap om våran religion kan man med fördel gå till denna sajt http://rogerviklund.wordpress.com/2010/08/31/markusevangeliet-som-forlaga/ För att få mera att veta. Om man jämför evangelisterna med vad som står i Cumran Dödahavsrullarna så kan man fantisera om vem som Romarna var ute efter och som eventuellt var en typ Che Guevara på den tiden. De skolbarn som är intresserade av religioner skall också få läsa det negativa som står i Koranen och Bibeln.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?