Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jag som satt i studion och upplevde den otroligt låga nivån på programmet "live", där bland annat Harald Ullman gick till personangrepp mot Gudrun Schyman kan inte i min blekaste fantasi förstå var all denna provokation kommer ifrån. Varför alla dessa kraftuttryck? Vad är "antifeminister" så rädda för? Jag tolkar din poäng som att man liksom med fri konkurrens skall använda fri könsfördelning - och låta marknadenkönsfördelningen sköta sig själv. Problemet när det en gång blivit en snedfördelning är att den starke växer sig starkare - resursstarka marknadsaktörer vinner ännu mer. Är det detta du vill uppnå? Om man tar exemplet kolonialisering så vet vi ju av erfarenhet att de förtryckta behöver tid att återhämta sig. Det är väl underförstått att den som genom tider levt under förtryck inte har haft de allra bästa förutsättningar att utvecklas? "Det återstår att se" om det går bättre för företagen med jämnare könsfördelning. Som vanligt när det kommer till kvinnor och deras prestationer så förväntar man sig mer än vad man hade gjort i liknande situation av en man. Många av de länder i Afrika som levt under västvärldens förtryck, lever fortfarande i sviterna efter detta hämmande. Poängen med kvoteringen är inte att företag skall få "högre mysfaktor" eller gå "bättre". Det är ett led i en förändringsprocess för en mer jämlik värld.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?