Valt inlägg:
"I islam FÅR man inte ägna sig åt nytänkande som är modernare än drygt 1000 år. Vill man lära sig lite mer om dagens islam i praktiken kan man åka till Rosengård." För den som är inklinerade av att begränsa sin kunskap ska söka sig till Ralph Haglund. Jag undrar hur upp och ner reflekterar din nullifierade tankeförmåga egentligen Herr Haglund? Visst finns det många underutbildade muslimer men att du förbiser de utbildade och intelligenta är ett indicium på att du har ett tunnelseende som behöver undersöka din synförmåga. Angående dina frågor Herr Forsblom så tror vi på att Gud Allah är den allsmäktige och barmhärtige som har skapat oss människor att agerar med fri vilja. Om en individ begår ett mord på en annan oskyldig person är det som att han/hon begått brott mot hela mänskligheten och detta fördömer den allsmäktige och poängterar att han/hon kommer att straffas för sin handling om denna personen inte krupit fram till korsett och bett om förlåtelse. Människan kan enbart kommunicera med Allah via underkastelse, inte förstå dennes handlingar utan tvärtom. Sedan undrar jag Forsblom hur kommer det sig att profeten Jesus frid vare med honom dyrkas som gud i treenigheten trots att han är i mänskligskepnad? Jag förstår inte logiken med detta.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?