Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Forsblom #5. På vilket sätt är det jag skriver "missledande konspirationsteorier"? Jag använde mig av en hel del källor. Jag länkar till de igen. http://theuglytruth.wordpress.com/2010/11/14/the-baghdad-cathedral-massacre-zionist-fingerprints-all-over/ http://blog.foreignpolicyjournal.com/2010/08/18/the-zionist-strategy-of-demonizing-islam/ http://theintelhub.com/2010/10/24/zionist-patsy-adam-gadahn-calls-for-terror-attacks-in-multiple-cities/ Snarare, bevisbördan ligger på dig. Inte på mig. Du vägrar fortfarande bemöta mina argument. 1 Jag vet inte om man kan kalla Gud förnuftig. Vår människans definition av förnuft kan vara annan än Guds. Gud vill ju att vi ska dyrka honom, och tillbe honom. Han vill att vi ska spendera en del av vår tid till Honom. Är det förnuftigt, tycker du? Jag skulle faktiskt svara ja, med tanke på att Han är vår Skapare och att Hans vilja är lag. Så, Han kan stå över förnuftet. Vårt förnuft. Just för att vi inte har någon makt att ändra Hans definition av det. 2 Jag tror på att vi människor har en fri vilja. Gud talar om det i Koranen jag vet ärligt talat inte vad Han säger i GT och NT. Vi har skapats med hjärna för att tänka, mun för att tala och hjärta för att resonera över våra handlingar, även tilltänkta handlingar i vår framtid. Alla handlingar är inte mirakler. En människa kan genomföra mirakler enbart om Gud önskar så. 3 Mord är ont och förbjudet för att genom att mörda någon sätter man ett slut för hans/hennes liv. Det är ont för att Gud säger så. Hans vilja är som sagt vår lag. Det är ju vad en religiös människa tror på. Det är dock viktigt att definiera "att döda". I självförsvar får man åtminstone i Islam döda någon om det är det sista alternativet. Med någon menar jag självklart att man dödar den som hotar ens liv, eller exempelvis familjens liv. Det är en del av det mindre Jihad, det externa Jihad. 4 Gud kan alltid ändra sig. Ett exempel är att vår vistelse i paradiset eller helvetet sägs vara för evigt. Dock förbehåller sig Gud rätten att göra vistelsen tidsbestämt. Så står det i Koranen. Gud kan alltså ändra sig. Ritualmord vet jag inte dock något om. Det är en möjlighet, men just idag verkar det vara ologiskt för mig, som är en människa att Gud skulle tillåta ritualmord. Jag vet inte vad syftet med din fråga är. 5 Självklart kan vi lära känna Gud mer än vad vi gör idag. Men det handlar inte om att statiskt studera böcker etc. Det kräver en spirituell valfärd för att komma närmre Gud, och för att förstå Honom mer. Dock kommer vi aldrig att förstå Honom helt och hållet just för att vår förståelse av vår omgivning är begränsad av vår kapacitet att förstå. Det räcker med att studera rymden för att förstå hur lite man faktiskt förstår av vår Skapare. 6 det står 5, men jag antar att det är ett skrivfel Nej, det är aldrig meningslöst att utvidga sin förståelse för sin omgivning. Människan bör alltid söka mer kunskap, vilket den också gjort i många, många år. Sedan begynnelsen.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?