Valt inlägg:
Forsblom vågade dessvärre inte bemöta mina senaste argument i hans första artikel. http://www.sourze.se/forum/thread/10729181/page4 Inlägg #39 i fråga. Jag tycker att detta är ett tragiskt sätt att försöka tryta palestiniernas legitima kamp mot terroristregimen Israel. Genom att förvränga verkligheten och förknippa al-Qaidas terrorverksamhet med palestinska motståndsmän försöker folk som Forsblom försvaga stödet till det palestinska folket, och dess rättfärdiga kamp för frihet. Jag finner också angreppen på Islams filosofi som ett desperat försök att försvaga Islams goda anseende hos många människor, de människor som ännu inte låtit sig luras av anti-islamisk propaganda. Jag förklarade i inlägg #39 i Forsbloms förra artikel sambandet mellan Mossad och al-Qaida. Jag tror att de flesta människor idag på eget bevåg kan misstänka relationer mellan dessa två grupper. I synnerhet då Mossad före Israels bildande ägnade sig åt att spränga brittiska soldater i luften, många genom självmordsbombningar. Alltså är metoden att spränga sig i luften en israelisk skapelse, som idag överlåtits till "fanatiska muslimer", som kallar sig al-Qaida. Dessa fanatiker finansieras också av Saudi Arabien, som säljer olja till västvärlden så att västvärlden kan fortsätta finansiera det sionistiska företaget, Israel. Vad gäller Islamisk filosofi har många filosofer dessvärre raderats från de svenska historieböckerna, vilket förklarar inkompetensen hos artikelförfattaren. De som förvarade och översatte de grekiska filosoferna var just muslimerna. Utan de arabiska muslimernas förälskelse i filosofi och poesi hade den grekiska läran utplånats, och Europa hade förmodligen ännu idag varit en enda stor skog. Det finner jag lite ironiskt, att muslimerna lärde européerna att utvecklas men att de senare blev huggna bakom ryggen. Ett tips till artikelförfattaren; finn en ny hobby. Att hoppa på muslimer är inte bara det enklaste sättet att klättra i karriärsteget, vilket på sätt och vis gör det alldeles för lätt. Att hoppa på muslimer och kalla de för "bakåtsträvande" är att repetera vår historia. Inte muslimernas historia, utan européernas historia. Och vill författaren till denna artikel åtminstone se lika smart ut som han verkar tycker jag att det är värt att läsa lite nyheter om vad som händer i vår värld, och i synnerhet det som pågår i Irak och Afghanistan. Slutligen vill jag tillägga något om självmordsbombningar i Palestina. Om någon donerade 2.000 stridsflygplan och 5.000 pansarvagnar till palestinierna hade de väl knappast sprängt sig i luften för att döda. Då hade de använt sina donerade vapen.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?