Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Det sägs att Erlander t.o.m. märkte sina tjänstepennor så att statsverket skulle återfå dem efter hans död. Bagatell kan man tycka om man inte begriper innebörden. Det handlar inte om pengar men om integritet. Erlander visste att skilja på sig själv och sitt uppdrag. Det är oerhört viktigt att politiker kan detta. De Gaulle sade: Jag är Frankrike! Och för honom hade det nog inte heller känts fel om han köpt njutningsmedel på statens konto. Eller struntat i skatter och parkeringsböter. Allt skulle ju ändå ner i samma ficka. Eller hur? Jag tror att Sahlin var en farlig politiker och även jag är glad att hon inte blev statsminister. Tyvärr ser jag samma typ av gränslösa människor i den sittande regeringen. Och jag fruktar för framtiden. De verkar helt enkelt inte vara vuxna, mogna individer som helt och hållet flyttat hemifrån och skapat sig egna självständiga liv. Jag tror att både höger och vänster håller på med ett föräldrauppror mot en kvävande sossemorsa. Som tonårskalvar på grönbete vill man äntligen pröva på Pappas mycket mer häftiga liv. Detta kommer att gå åt helvete innan det är klart! Sanna mina ord.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?