Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Dag#2 Det gamla rikets Egyptier använde termen "kaos" på deras sätt för vad de inte kunde förstå. De hade en utvecklad metodik för att benämna delar ur kaoset, så att förståelse uppstod och kaoset minskade. Precis på samma sätt som vi gör än idag, fast vi har kommit avsevärt mycket längre och är effektivare. > Paradiset tog slut i och med att det blev medvetet. Där håller jag inte med. Paradiset inkluderar medvetande som bra/dåligt, rätt/fel, ont/gott - dess träd växer tillochmed mitt i paradiset. Men att använda detta medvetande var endast avsett för Gud, vilken den Egyptiske Faraonen företrädde. Paradiset tog slut, när man valde bort faraon och valde själv. Lucifer föll för samma analogi. > Livets uppgift och strävan nu är att återföra allt till att via medvetande åter vila i sig själv som exakt ren energi i en i allt likformig medvetslöshet. Nja, jag skulle snarare säga att anledningen till varför vi har det så bra som vi har det finns att finna i historien. Där gjordes heroiska insatser som vi skördar frukterna av idag. Är vi tacksamma för det och inte anser att jordelivet är perfekt för alla, så torde vi finna vad meningen med vårt liv också. Speciellt om vi skall säkra en plats i evigheten. Vad det gäller Jesus, så växer han till sig ur Messiaskulten och för att förstå det, så behöver man även förstå att den bygger på ett mytiskt minne av en äkta okorrupt Farao. Ett mytiskt minne från gamla Egyptiska riket ca 2600fkr. Ett försök att återgå till ett okorrupt paradisiskt Egypten skedde runt mitten av 2000fkr, vilket du finner direkt om du gräver lite. Om Jesus har existerat eller ej är egentligen ointressant, om man förstår dess transendenta innebörd. Jesus är en utvald mänsklig karatär som gick på jorden. "Kristus" är Jesus "smord" till Messias och förd till evigheten. Det är en tvist på den Egyptiska traditionen där Jesus är en lära om att bli en bra medmänniska. Det är en briljant lösning, men även den mestadels korrupt numera.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?