Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#2 Roberth, vi kan gärna lyfta ut Big Bang här. Jag håller med dig i ditt resonemang. Men det känns rätt giftigt med tanken på ett absolut oändligt "hav" av den mest högspända och samtidigt fullständigt medvetslöst vilande energi. Och som bara ÄR. Ett rent VARA med möjlighet att bli vad som helst. Av en orsaklös impuls tar något hur obetydligt som helst form. Detta räcker för att bringa allt till kaos i en explosion där allt vill bort från allt. Paradiset tog slut i och med att det blev medvetet. Livets uppgift och strävan nu är att återföra allt till att via medvetande åter vila i sig själv som exakt ren energi i en i allt likformig medvetslöshet. --- Jahve kan betyda Jag Är, Jag Är den som ÄR. Jesus kan betyda Jeshua som kan betyda Jahve Räddar eller, som jag ser det, Varat är räddningen. --- För mig är Jesus inte en historisk person. Jesus är den innersta kvaliteten i varje människa. --- När ångest rider dig om natten är det Jesus som vill komma ut. Att ta emot Jesus i sitt liv är inget annat än att ta emot sig själv sådan man blev till. Förbehållslöst.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?