Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Att handla i affekt vid en konflikt, kan vara förståbart och det har jag gjort några gånger, men det har löst sig. Jag har ofta förvånats över elevernas respekt mot mig, när jag blir arg. De tycker helt enkelt att jag har rätt att bli arg. Sen kan man be om förlåtelse för ett förflyget ord och fortsätta som vanligt. Huvudsaken är att man älskar ungdomarna. Simone de Beauvoirs åsikt att barnet binder mamman kan jag förstå. Inte att lämna bort barnen, men känslomässigt binder barnen mammam hela livet och det kan vara en börda, inte bara en glädje. Om jag visste vad jag vet i dag, skulle jag ha varit barnlös tror jag. Det är jobbligt att var förälder och alltid ha hjärtat hos sina barn.Det finns så många barn i världen som behöver en, så jag kan tycka att det är egoistiskt att skaffa egna barn. Jag ser alla barn som mina barn, vilket kan vara svårt att förstå, har jag märkt.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?