Valt inlägg:
Ja, det har du ju helt rätt i, att man grundlägger relationen när barnen är små, upp till en viss ålder. Men, trots sådanan grundläggningar, kan det gå snett för ett barn. Det kan bero på många orsaker, inte alltid på försumliga föräldrar.
Jag är av den åsikten, att skolan ska ha strikta regler, inom vilka man kan både trivas och ha kul, samt få lugn och ro att studera. Som det är nu, tar man bort skolklockan och väntar sig att eleverna ska bete sig som vuxna redan i mellanstadiet, passa tider, kunna äta korrekt osv. Skolan är en läroanstalt och jag vet, att eleverna upp till högstadiet, gärna vill veta var gränserna går. Det ger trygghet och stabilitet. Men man får inte glömma, att unga människor vill ha någon morot. Allt behöver inte vara så Lutheranskt.
Jag är av den gamla sorten. Jag vill att barnen ska vara hemma när de är små. Ett hem- är väldigt viktigt och kvinnans roll är mycket viktigare än hon själv vet i det fallet jag vågar inte skriva" i hemmet" :-
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?