Valt inlägg:
#5 Instämmer. Ungdomarna hade inte misskött sig och sin fritidsverksamhet. Tvärtom, vad jag vet. Det var ju en viktig mötesplats för dem och t ex renoverade de lokalerna själva. Vad jag vet hade de, från början, stort stöd. Varför ta bort något som fungerar och som sen ger mer onödiga kostnader? /// När det gäller Kristiana är jag mer tveksam till dens utveckling. Vi promenerade i det området för 2 år sen och talade med folk där. Men på Pusherstreet råder, menar jag, enbart kriminell verksamhet. Där finns storlangarna, som har sina lyxåk parkerade utanför, och vilka styr marknaden i princip helt öppet. På det följer förstås andra brott. Inkl. penningtvätt. Om man frågar de boende där, som t ex driver hantverksföretag och som har bott där länge, så vittnar de om att de vet mycket väl om den dekadens och tunga kriminella verksamhet som också finns där. Men de vågar inte ingripa - trots att Kristianaidén i grunden bygger på att de boende ska ha inflytande. Några hade tidigare försökt, men ingen vågade längre yppa något högt då de i s f mordhotades.... /// Kanske Thomas L Aabo vet mer om hur läget är nu och vad t ex de danska politikerna anser om Kristiana?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?