Valt inlägg:
O Dag: Appropå ondskan inom oss alla:jag tror att den främsta orsaken till att jag kontaktade min pappa som vuxen trots att han utsatt mig för en väldigt rå våldtäkt vid vårt första möte var just driften att förstå.Hur kan någon människa vara kapabel att göra någontig sådant o planera det under hela sitt sista halvår i fängelset där han satt för våldtäkten på min lilla syster? Så det var ingen spontan förlust av kontroll:han hade bara varit på fri fot i en vecka när han satte sin plan i verket.O göra det emot de barn han borde tagit hand om o beskydda? Och utan ett ögonblicks ånger.De 20 år jag umgicks med pappa framstod det klart att han var helt oförmögen till empati eller ånger.Vad som hände med oss barn efter våldtäkten intresserade honom aldrig.Han tyckte bara så synd om sig själv som tillbringade så många år i fängelse på grund av oss barn.Några av hans pedofilkontaker som jag fick träffa var likadana.Jag har läst enormt mycket i ämnet sedan dess o funderat ännu mera men jag kan inte förstå honom.Bara försona mig med att sådana som han finns.O att aldrig hata honom:då hade han ju lyckats förstöra mig.Den betydelsen i mitt liv ville jag inte ge honom.Jag känner igen pappas resonemang hos många många av våra politiker o ledare.Hade de varit empatiska hade de aldrig nått sin höga position
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?