Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#27 Inger, tyvärr har jag problem med att finna någon "god" politik. Ett snart sextioårigt liv har lärt mig att alla känslomässigt avstängda människor är mer eller mindre onda. De skadar andra människor, oftast utan att själva vara medvetna om det. Jämför gärna med pedofiler. De säger sig älska barn och de inbillar sig att de gör barn gott att vara tillsammans med dem. Att det är de själva som är svårt omogna med traumatiserade, förvridna och blockerade känsloliv kan de aldrig inse. --- Jag anser att alla moderater är känslomässigt störda individer. Tidigare trodde jag att vänsterpartier samlade mycket mognare människor till sig än de borgerliga partierna, men idag tycker jag mig mest se egocentrerad makthunger även där. I konsekvens av detta har jag lämnad all partipolitik. Och för första gången röstade jag inte alls i valet. --- Min grundmurade övertygelse är att Jorden inte kan bli en god plats för livet så länge materiella värden räknas som viktigare än varje människas möjlighet att utvecklas till en HEL individ. Och jag är övertygad om att alla HELA individer känner sig ETT med ALLT. Det är omöjligt för en HEL människa att sko sig på någon annans bekostnad. Den girige är en svårt psykiskt skadad individ som idag av många ses som ett ideal. Därför lever vi i en tid då djävligheten ses som naturlig. --- DiLeva sjunger att alla är Jesus. Han har rätt. Men hur många känner sitt innersta där den kvalitet finns som kan kallas Jesus? För mig är allt levande sammantaget detsamma som Jesus. Därför liknelsen med björken. Varje del av en björk är björken. Ändå är ingen del lik den andra. Detta är verklig individualitet. Till sådan individualitet är vi alla födda. Och från den tvingas vi bort som mycket små barn.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?